Mars - Utunk a vörös bolygóra
A produkciót Magyarországon
forgatták, ami által több ismerős hely és díszítő elem kerül
szembe velünk, csak kettőt kiemelve: gödöllői Szent István
Egyetem gépész aulája, budapesti Üvegbálna.
budapesti Üvegbálna |
gödöllői Szent István Egyetem gépész aulája |
Ami az elejétől kezdve látszik, hogy
a sorozat által felkarolt téma bemutatását érezhetően a
teljesség igényével készítették. Maga az intro képsorai olyan
valós eseményeket idéznek, amik végigvezetik az emberiség kilépését a világűrbe, majd elmeséli azokat a feltételezett
jövőbeli eseményeket, amik a Mars meghódításának irányába
tett törekvés eredményei. Nagy gonddal tervezték meg a
múltból és a jelenből levezetett
jövőképet, amibe belekötni lehet, de pontosabb ''jóslattal''
senki nem rendelkezik. Ezt a jövőképet igyekeztek szakemberekkel, - és
jelenleg is ezen a területen dolgozó szakavatottak bevonásával - egy
minél inkább a valóságot leképző történetet,
dokumentumfilmes változatban kivitelezni.
Összességében egy lépéssel közelebb áll a
dokumentumfilmek világához az egyszerű filmektől, de nem azokkal
a tipikus illusztrációkkal találkozunk, mint ahogy azt már megszokhattuk a legtöbb ismeretterjesztő művektől. A filmben
nincs narrátor, minden esetben egy a filmben szereplő karakter meséli el a történetet saját szemszögéből. Ettől sokkal
filmszerűbb lett, amit alkalmanként megszakít egy értelmező,
jövőképet adó, történelmi eseményekként feltűnő
kitekintésekkel operáló, a filmes történetszálban nem szereplő Elon Musk,
vagy Stephen Petranek és még sokan mások, akik szakmailag kompetensek.
Tehát összegezve egy olyan
történet szálai bontakoznak ki, ami elengedhetetlenül
ragaszkodik a fizikai törvények valóságához, és a mérnöki
mentalitással rendelkezők szemléletéhez. Mindemellett
az emberi vágyálom megtestesülését önti formába a karaktereken
keresztül, két tényközlés szünetében.
Hiánypótlónak tekinthető alkotás,
mert a film részleteiben elmerülők észrevehetik, milyen
aprólékosan dolgozták ki a viszontagságokat (és azok
megoldásait), amikkel egy esetünkben a Mars kolonizálása közben
szembetaláljuk majd magunk.
Ez a fajta realitás követés egyszerűen nincs jelen a filmes iparban, mert a szélesebb tömegekhez nem talál magának utat, a dokumentum filmnek száraz adatközléseitől pedig messze drámaibb, érzelemdús történetet adnak át a nézőnek.
Ez a fajta realitás követés egyszerűen nincs jelen a filmes iparban, mert a szélesebb tömegekhez nem talál magának utat, a dokumentum filmnek száraz adatközléseitől pedig messze drámaibb, érzelemdús történetet adnak át a nézőnek.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése